Melek Aynası, bir polisiye roman olarak kabul edilse de gerilim kategorisine girip girmeyeceği hâlâ tartışılan bir eser. Roman, okurun merakını gıdıklayan bir cinayetle başlıyor. Sonra romanın önemli bir bölümünde karakter- lerin geçmişleri, özellikle ailenin geçmişteki hikâyesi, geri- ye dönüşlerle ayrıntılı olarak anlatılıyor. Bu bölümde okur, sanki kısa bir tırmanıştan sonra uzun ve düz bir platodan geçiyor; sonunda yine kısa, dik bir yokuştan inip varış noktasına ulaşıyor. Böylece romanın büyük bir bölümü de o "uzun ve düz bir platoda" gibi sakince geçip gidiyor. Bu nedenle eserin, kitabı eline alıp sayfaları uçarcasına çevirmeye alışık olan gerilim romanı okurlarını çok tatmin edeceğini zannetmiyorum. Bu parçaya göre Melek Aynası'nın gerilim romani sa- yılmama gerekçesi aşağıdakilerden hangisi olamaz? A) Büyük bölümünde durağan bir anlatım tekniğinin kul- lanılması
B) Heyecanlı atmosferi bozacak fazlaca ayrıntıya yer ve- rilmesi
C) Okuru heyecandan uzaklaştırarak dingin bir dünyaya taşıması
D) Gerilim unsurunun kitabın başından sonra sıklıkla ke- sintiye uğraması
E) Okura heyecan vermeyecek kahramanların hayatları- na ağırlık verilmesi