Cevap :
herkesin yabancı müzik dinlemesi ve artık türkü v.b. şeylere ilgi duyulmaması
Müziğin Yozlaşmasının sebepleri
Müziğin Yozlaşması
Türk Müzikteki Yozlaşma
Müziğin Yozlaşmasının Nedenleri
Türk Müziğinin yeteri kadar saf bir müzik olmadığı, doğunun, Arap dünyasının fazlasıyla etkisi altında kaldığı için bunlardan arınmış ve batı tarzı çok sesli bir müzik kültürünün yerleştirmekti.
Batının çalgıları ile batının tekniği ile şarkıların türkülerin bestelenmesi ve arınmış Türk Müziğinin batıya tanıtılması gerekiyordu. Mevcut müzik kültürünün miskin, durağan ve heyecansız olduğu batının müziğinin ise hareketli dinamik ve heyecanlı olduğu düşüncesi ile bir müzik devrimi yapılacak ve her alanda olduğu gibi müzik alanında da modernleşilecekti.
Bu devrim sürecinde batı tekniği ile çok sesli yeni bir Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği oluşturmaya yönelik, gerekli altyapıyı oluşturabilmek amacıyla, Devletin girişimi ile üst yapı kurumları oluşturuldu. Yurt dışına batı müziğinin öğrenilmesi amacıyla çok sayıda öğrenci gönderildi.
Sonradan Müzik Devrimine çok büyük katkıları olacak ünlü sanatçı Adnan Saygun ile İstiklal Marşının bestecisi Zeki Üngör de vardı bu öğrencilerin arasında. Gelen bu öğrenciler yeni açılan Konservatuarlarda hocalık yaptılar. Bu ortam içinde Darülelhanın genç Musiki öğretmenlerinden Cemal Reşit Rey 1925 yılında halk türkülerimi çok seslendirme denemelerine girişerek bu yolun öncüsü oldu. Musikide bu geniş ileri adımlar atılmaktayken, devrimci davranışın sonradan geri tepecek yanlışlıkları da oldu.
Bunların ilki 1926da Darülelhan İstanbul Belediye Konservatuarı haline getirilirken burada Türk Musikisi bölümünün kaldırılması ve eğitiminin yasaklanmasıydı. Bu davranış tek sesli geleneğe bağlı Türk musikicileriyle, Cumhuriyet Devletinin desteklediği, çok sesli çalışmalar yapan Türk musikicileri arasında günümüze kadar süre gelen bir uçurumun ortaya çıkmasına da sebep oldu.
, uyumsuzlu