Cevap :
DEVLET YÖNETİMİ
Devlet Anlayışı: Devletè Halk+Vatan+Otorite+Bağımsızlık
Osmanlı: Orta Asya Türk geleneği.İslam dininin kuralları ve hakim olunan yerlerin yönetim özelliklerine göre idare edilen bir TÜRK-İSLAM imparatorluğudur(Birleşik devletlerdir).Osmanlı sömürgeci değil çok uluslu birleşik devlettir.
Yönetim Anlayışı: Adalet-Hoşgörü-Himaye.// Diğer Türk devletlerinin aksine Osmanlı’da merkezi otorite güçlüdür.Ülkenin tamamında padişahın otoritesi hakimdir.Hükümdarlık hakkı sadece Osmanlı ailesinin erkek oğullarına verilir.
Düzenlemeler:
I.Murat Ülke padişah ve oğullarınındır.
I.Ahmet Ekber-Erşed (Ekberiyet Sistemi)
Fatih Kanunname-i Âlî Osman(Kardeş katli)
Abdulmecid Tanzimat Fermanı
Yavuz Halifelik Teokratik karakter
1876 I.Meşrutiyet è Halk ilk kez yönetime ortak oldu.
Devletin İsimleri : Saltanat-ı Alem Penah (Gölgesine alemin sığınacağı saltanat)
Saltanat-ı Adalet-i Unvan
Devlet-i Âliye
Devlet-i Muazzama
Devlet-i Ebed Müddet
Başkentler : Söğüt—Karacahisar—İznik—Bursa—Edirne—İstanbul (1453-1923)
Padişah : I.Murat “Sultan” ünvanını kullandı.Bunun dışında Bey-Gazi(Hıristiyanlar ile savaştıklarından)-Han-Hakan-Şahane-Halife-Hümayun gibi ünvanlar kullandılar.
Hakimiyet Sembolleri : Hutbe okutmak—Sikke(metal para)—Tabl(davul)—Sancak—Tuğ—Saltanat çadırı.
Görevleri: Sınırları korumak—Huzur ve asayişi sağlamak—Adaleti sağlamak—Halkın ihtiyaçlarını gidermek vs.
Cülus: Tahta çıkış törenidir.Eyüp Sultan Türbesi’nde kılıç kuşatılır.
Biat :Tercih edilen şehzadeye devlet adamları ve diğer ileri gelenler biat ederdi.Böylece şehzadenin hükümdarlığı onaylanırdı.Cülus bahşişi Fatih’ten itibaren gelenek haline geldi.Son cülus bahşişini III.Mustafa dağıttı.Osmanlı padişahı Örfî kanunlar koyabilir ancak hiçbir şekilde Şer’î hukuka müdahale edemez.Padişahın yayınladığı emirlere kanunname-ferman-berat denir.
Şehzadeler Şehzade Efendi.
Çelebi Sancağa çıkanlar.
Lala Şehzade Eğitmeni.
I.Murat “Sancağa Çıkma” usulünü başlattı. I.Ahmet zamanında “Kafes Usulü” getirildi.
Böylece güçlü hükümdarlar dönemi bitti.Sancağa çıkmayan ilk padişah I.Ahmet’tir.
Daireyi Adliye(Adalet Dairesi) :Devlet düzeni adalet ile sağlanabilir,dünya bahçeyse duvarı devlettir,devletin düzeni Kur’an ve şeriattır,şeriatı ancak devlet başkanı korur.Devlet düzeninin korunması sağlam bir orduyla olur,orduyu ancak mal (servet)ayakta tutar,serveti meydana getiren halktır,halkı yönetmekse ancak adaletle mümkün olur.
SARAY : Topkapı Sarayı 19.yy ’a kadar devletin yönetildiği mekandır. Daha sonra Dolmabahçe—Beylerbeyi—Yıldız Sarayları yönetimde kullanıldı.
Kısımları
Birun(Dış Saray) : Altı bölük halkı—Yeniçeriler—Müteferrikalar—Hekimbaşı—Mimarbaşı—Şehremini—Çakırlar(avcı)—Çavuşlar—Darphane—Mutfak--Mehteran vb bulunur.
DEVLET YÖNETİMİ
Devlet Anlayışı: Devletè Halk+Vatan+Otorite+Bağımsızlık
Osmanlı: Orta Asya Türk geleneği.İslam dininin kuralları ve hakim olunan yerlerin yönetim özelliklerine göre idare edilen bir TÜRK-İSLAM imparatorluğudur(Birleşik devletlerdir).Osmanlı sömürgeci değil çok uluslu birleşik devlettir.
Yönetim Anlayışı: Adalet-Hoşgörü-Himaye.// Diğer Türk devletlerinin aksine Osmanlı’da merkezi otorite güçlüdür.Ülkenin tamamında padişahın otoritesi hakimdir.Hükümdarlık hakkı sadece Osmanlı ailesinin erkek oğullarına verilir.
Düzenlemeler:
I.Murat Ülke padişah ve oğullarınındır.
I.Ahmet Ekber-Erşed (Ekberiyet Sistemi)
Fatih Kanunname-i Âlî Osman(Kardeş katli)
Abdulmecid Tanzimat Fermanı
Yavuz Halifelik Teokratik karakter
1876 I.Meşrutiyet è Halk ilk kez yönetime ortak oldu.
Devletin İsimleri : Saltanat-ı Alem Penah (Gölgesine alemin sığınacağı saltanat)
Saltanat-ı Adalet-i Unvan
Devlet-i Âliye
Devlet-i Muazzama
Devlet-i Ebed Müddet
Başkentler : Söğüt—Karacahisar—İznik—Bursa—Edirne—İstanbul (1453-1923)